" /> Volkswagen Käfer Faltdach
Mitsubishi Lancer EVO X FQ400 LHD Tatra 603 - 2BMW 330i (E46) Touring M PackMcLaren MP4 - 12CBMW X5  4.4iLancia Fulvia 1600 HF LussoPorsche 911 GT3 3.8Škoda 110R Coupé Aston Martin - Vanquish Mercedes AMG GT - Black Series

Volkswagen Käfer Faltdach



Volkswagen Käfer Faltdach "1963" ( red )

 

Käfer, v překladu z němčiny „brouk“ je osobní automobil vyráběný německou společností  Volkswagen v letech 1946 až 2003. Jedná se o nejmasivnější vůz v historii, vyráběný bez revize základního designu. Celkem bylo vyrobeno 529 464 vozidel.  První z pěti nejmasivněji vyráběných vozů na světě. Nejrozšířenější nadnárodní automobil na světě. Výrobní závody se nacházely ve dvou desítkách zemí ve všech obydlených 6 částech světa / kontinentů – Evropa, Severní Amerika, Jižní Amerika, Asie, Afrika /. V roce 1934 byla podepsána smlouva s Porsche na vývoji tohoto vozu a v roce 1938 byla zahájena výstavba závodu na jeho výrobu. Ale druhá světová válka změnila všechny plány tím, že na začátku nebyl vyroben ani jediný sériově vyráběný automobil. Po porážce Německa a osvobození závodu americkými vojsky v roce 1945 a rozdělení Německa, skončila v britské okupační zóně.... Díky úsilí Britů opustilo montážní linku v prosinci 1945 prvních 55 vozů, ale skutečná výroba začala následující rok. Zpočátku bylo auto distribuováno hlavně mezi armádu a až od roku 1949 se začalo prodávat civilistům. Při vývoji závodu hrály důležitou roli exportní dodávky, až třetina automobilů vyrobených v padesátých letech byla vyvezena do zahraničí. V Německu se „brouk“ vyráběl do poloviny 70. let, později se jeho výroba soustředila do Latinské Ameriky, kde se těšil stálé oblibě. Odtud byl oficiálně dovážen do Evropy až do roku 1985 a poslední auto sjelo z montážní linky v Mexiku 30. července 2003.

 

- - - - - Focení proběhlo na Africkém kontinentu, v Egyptě ( Marsa Alam )



Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace