Škoda 110R Coupé (1980)
Škoda 110R Coupé (1980)
Škoda 110R byl vůz s motorem vzadu a pohonem zadních kol, který vyráběl československý výrobce AZNP v Kvasinách v letech 1970 až 1980. Za deset let bylo vyrobeno celkem 56 902 kusů kupé.
110R Coupé nahradilo sportovní Škodu 1000 MBX/1100 MBX . Poháněl jej vylepšený 62 k (46 kW) SAE, 52 k (39 kW) verze škodováckého čtyřválcového OHV 1,1 litru (1107 ccm) typu 720 (tento stejný motor byl sdílen se Škodou 110LS sedan). Se čtyřstupňovou manuální převodovkou mohl 110R dosáhnout maximální rychlosti 145 km/hod. a zrychlit na 100 km/hod. za 18,5 sekundy.
Jeho design věrně odrážel design příbuzných sedanů 100 a 110, ale pouze se dvěma dveřmi a výraznou zadní částí typu fastback. Během většiny svého výrobního období měl 110R čtyři světlomety, ale v prvních letech měl pouze dva.Výroba skončila v roce 1980, aby uvolnila místo svému nástupci Škoda Garde.
----- ERko se objevilo v Lánech, kde zrovna napadla trocha sněhu. Po určité době vyrazilo do Prahy. Zde navštívilo Smíchov s moderní architekturou.