Pagani Zonda RFerrari 458 Italia SpiderPorsche Carrera GT.BMW M3 (E46) Convertible Citroën 2CV DollyMercedes Benz G 90S SWB - 1Koenigsegg Jesko BMW I8Rolls Royce GhostVolkswagen Käfer Faltdach "1963" red

Renault Fuego Turbo



Renault Fuego Turbo  1980 (Red)

 

Kupé Fuego začala automobilka Renault vyrábět v roce 1980 a představila jej na autosalonu v Paříži. Jméno ve španělštině znamená oheň, původně se ale měl jmenovat Renault 19, což bylo použité označení i na prototypu. Od uvedení do roku 1982 šlo o nejlépe prodávané kupé. Jednalo se o nástupce předchozích modelů Renault 15 a 17. Elegantní tvary od Michela Jardina a Roberta Oprona dodnes příliš nezestárly, typická je hlavně černá linka kolem celého auta. Působí lehce a elegantně dodnes. Tvar nízké karoserie byl navíc laděn v aerodynamickém tunelu jako u vůbec prvního masově vyráběného sportovního kupé na světě. Výsledkem byl součinitel odporu vzduchu Cx jen 0,35, později zlepšený až na 0,32. Boule na kapotě však naznačuje, že by se pod ní mohla ukrývat nějaká zajímavější pohonná jednotka. Kupé s uspořádáním 2+2 a třídveřovou karoserií se trefilo do vkusu zákazníků. Tedy třídveřovou… Vzadu se vlastně vyklápí jen velké panoramatické okno, pod nímž je rozměrný zavazadelník. Řidič sedí velmi příjemně v anatomické sedačce a pohodlné pozici blížící se ideálnímu řidičskému posedu. Prostoru je dost pro cestující v obou řadách sedadel se semišovým čalouněním, ta zadní ovšem postrádají hlavové opěrky. Plastová palubní deska není z těch nejkvalitnějších materiálů a kritizována byla už v době uvedení auta. Renault věděl, že Fuego musí nadupat výbavou, zvláště když tvrdil, že hlavním konkurentem je Porsche 924. Jako první výrobce na světě si troufl na dálkové centrální zamykání se systémem keyless, který se teprve dnes stává standardem. A také to bylo první auto, kde jste mohli mít ovladače rádia u volantu. Tento prvek byl ale nakonec mnohem populárnější u velkého sedanu 25. Velurové čalounění Fuega je speciálně určené pro verzi Turbo, v ostatních modelech jste jej mít nemohli. Jinak byl ale seznam příplatkové výbavy velmi obsáhlý – kožené čalounění, zvláštně vystouplé mlhovky (tradičně francouzsky žluté), stěrače světlometů, palubní počítač, tempomat, klimatizace a střešní okno Webasto. Bohatá výbava byla dobrým argumentem pro Americké zákazníky, kteří si mohli Fuego koupit v sítí dealerství AMC. Oceňovali prý hlavně dostupnou cenu a rozumnou spotřebu.

 

----- Renault se projížděl doma v Paříži. Počasí bylo dosti pršivé, až se trochu zvedla hladina Seiny. Cesta vedla podél řeky okolo Eifelovky, muzeum Orsay, Louvre, hotel De La Marine, Concorde, most Pont de Bir Hakeim, Lucemburský palác a na závěr budovu Unesca.



Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace